П`ятниця, 26.04.2024, 07:25
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Меню сайту
Форма входу
Статистика
Сегодня сайт посетило
Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
 Каталог статей
Головна » Статті » Мої статті

Лети, душе, в дитинство, як у вирій…
Лети, душе, в дитинство, як у вирій…
     Знову першовересень золотогомінним передзвоном кличе до школи. Переконана, що ніхто не залишиться байдужим, згадуючи улюбленого вчителя чи сусіда за партою, першу оцінку чи останній урок, веселу перерву чи, на жаль, незаслужену образу. Ми вчимося все життя, сидячи за партою, чи виховуючи власних дітей, онуків, чи пізнаючи щось самотужки. Тому по праву освіта претендує на пріоритетну роль у суспільстві і усвідомлює відповідальність такої місії.

     У чому я вбачаю відповідальність сучасної школи перед громадою?

    У формуванні майбутнього України.

     Життя змінюється швидко, кожне покоління має справу з новими досягненнями, проблемами. І першим, хто вказує стежку в незрозумілому, а іноді й ворожому для дітей світі, є вчитель. Я знаю, що успіх наставника залежить від його здатності до змін, неперервної роботи над собою. Ця ситуація привносить у педагогічну діяльність додаткові напруги, але спрацьовує девіз життя Каменяра: «Semper tіro!»

    Я люблю аналізувати, узагальнювати. Спробувала порівняти себе, як ученицю далеких 70-х років минулого століття, з онукою – ученицею третього тисячоліття. Я боялася двійок, бо могли вигнати зі школи. Валерія у І-му класі оцінок не мала, а з радістю демонструвала різні наклейки – нагороду за успішну роботу. Якщо вдалося за тиждень викласти фігурку – молодчина! І вона біжить у школу за успіхом!

    Я була не по-дитячому дисциплінованою, відповідальною, слова вчителя сумніву не піддавала. Але більше схиляюся до поведінки онуки, яка перед початком будь-якої роботи запитує: «Це для чого? А це цікаво?» У неї величезний вибір – танці, вокал, плавання… Створення освітніх округів у районі дозволяє кожній опорній школі розширити мережу гуртків, клубів, спортивних секцій, що, безсумнівно, розвиватиме дитину.

    Для мого покоління основним джерелом інформації був учитель, книга. Пригадала, як записувалися в бібліотеці у чергу, щоб прочитати Джека Лондона; модним було обговорювати кінофільми, при цьому переглядали всім класом.

    Сьогодні ж можливості Інтернету, мобільного зв’язку значно розширили інформаційний простір. Головне – не вбити бажання пізнавати!

     У високій якості освітніх послуг, які б робили успішним кожного, а націю – конкурентоспроможною.

     Сьогодні нікого не здивуєш кількістю знань, тому переконана, що знання учнів лише на 50% залежать від компетентності вчителя. Головне – навчити здобувати інформацію, уміти скористатися знаннями для створення власної моделі життя. Горджуся, що випускники школи навчаються на держзамовленні у Києві, Дніпропетровську, Харкові; що серед них є успішні бізнесмени, політики, науковці, які стали самодостатніми людьми.

     Для мене страшне саме поняття меншовартості, бо за ним – приниження і розпач. Не можна поважати учня лише за високі бали, принижувати – за низькі. Завдання вчителя – розкрити в кожного потенціал, допомогти повірити в себе! Завжди у бесідах з батьками раджу перед тим, як критикувати дитя (та ще й в колі друзів чи в сім'ї!), пригадати себе в ситуації, коли критикують нас. Приємні відчуття?

     Не робімо ж зла найріднішим – дітям. Завжди з вдячністю пригадую навчання в Московському інституті психології, коли Інна Василівна Дубровіна (провідний психолог) говорила: «Дайте дитині впевненість, що любите її, якою б вона не була. Смугаста, в горошок чи в квіточку – вона ваша!».

     Упевнена, що школа повинна бути територією захищеного дитинства, а вчитель у ній – адвокатом.

    У гармонійному розвитку особистості.

     Як психолог, знаю, наскільки важливо у взаємодії різних «я» викликати симпатію до себе, як важко навчити дитину любити себе. Згадаймо слова з пісні «Чтоб тебя на земле не теряли, постарайся себя не терять!». Не втратити – це знати себе і відповідно планувати, мріяти, творити. Формую у своїх вихованців думку, що сьогодні МОДНО БУТИ УСПІШНИМ. А для цього потрібні знання, здобуваючи які, розвиваємо мислення, пам'ять, працездатність, цілеспрямованість – якості, що допоможуть досягти мети і бути щасливим. Аналізуючи різні життєві ситуації, переконалася , що пізнання починається від батька, матері і вчителя. Більш успішні ті діти, яким дорослі допомогли виховати позитивне ставлення до себе та оточення.

     На початку цього навчального року поцікавилася у випускників, якою б вони хотіли бачити школу. Пропоную поміркувати і вам, шановні читачі! До речі, жодного слова – про комп’ютери, інтерактивні дошки, як десять років тому.     

1. З цікавими уроками, де кожен розумнішав, відкривав би себе, наче вперше.     

2. Можливість вибору предметів для ґрунтовного вивчення, введення залікової системи факультативних курсів.     

3. Відміна щоденників у старшій школі, оцінок у – початковій.     

4. Скорочення обсягів домашніх завдань, звільнення часу для читання додаткової літератури, індивідуальних самостійних робіт з предметів, що цікавлять.

     Учнівські мрії можуть стати реальністю, як тепер не дивує дистанційне навчання, надсилання документів до вузів електронною поштою чи вступна кампанія у форматі ЗНО.

     Шановні однодумці-колеги, батьки, учні!

     На початку нового навчального року бажаю вам частіше поглядати на небо і бачити зорі в душах дітей, дивитися на світ очима Матері і плекати добро, щоб кожна душа, за словами Ліни Костенко, летіла в дитинство, як у вирій, «бо їй на світі тепло тільки там».

Каратєєва В.М.

Категорія: Мої статті | Додав: bsh1 (23.11.2012)
Переглядів: 1321 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2024
Мова
Годинник